Bolesti zuba

Intervencije koje obavlja ordinacija Dental Corner-a služe kao prevencija i metoda lečenja bolesti zuba

Lečenje kanala korena

Endodoncija je grana stomatologije koja se bavilečenjem i tretmanom slučajeva kod kojih je devitalizacija zuba, odnosno„vadjenje živca“, jedina moguća terapija.

Simptomi

Bol uzubu se opisuje kao jedan od najintenzivnijih i najneprijatnijih bolova koji je uzrokovan različitim promenama u zubnom tkivu. Uzroci su mnogobrojni, a najčešće se javlja kao posledica destrukcije zuba karijesom, koji dovodi do upale pulpe (zubnog nerva).

Važno je da se javite stomatologu i zakažete pregled. Nemojte trpeti bolove i lečiti se sami, jer Vam u tom slučaju samo stomatolog može rešiti problem i sprečiti dalje komplikacije. Ukoliko se endodontski tretman odlaže, smanjuje se mogućnost izlečenja zuba što vodi do krajnjeg rezultata: vađenja oštećenog zuba.

Opis intervencije

Endodontska terapija podrazumeva uklanjanje inficiranog i nekrotičnog sadržaja iz kanala korena zuba, ispiranje kanala korena i njegovo hermetičko zatvaranje. Sve intervencije se izvode uz anesteziju i pacijent ne oseća bol. U zavisnosti od broja korenova zuba, kakva je njihova prohodnost i da li u kanalu postoji infekcija određuje se broj intervencija ove stomatološke usluge. Ukoliko ne postoji infekcija, tretman semože obaviti u jednoj poseti. Ukoliko postoji infekcija obično su potrebne dve do tri posete stomatologu.  Postoje i različiti načini obrade i lečenjakanala korena. Savremena stomatologija podrazumeva i upotrebu mašinskihnikl-titanijumskih proširivača (Ni-Ti), čime se postiže veće obeskličenje kanala korena, skraćuje vreme rada, a samim tim čitava procedura postaje lakša i komfornija za pacijenta. Nakon završetka endodontske terapije potrebna je rekonstrukcija kruničnog dela zuba tj. izrada plombe ili krunice.